Och människorna går förbi utanför fönstret

Vilka fina dagar jag har fått uppleva! Höstlovet i Helsingfors fick jag spendera tillsammans med en hel bunt av framtidens hopp. Jag fick dela gata med dem, åka i samma buss som dem, dela drömmar med dem. Ni är bäst bäst bäst i världen!

Gud tar med mig på upptäcksfärder, han har så mycket han vill visa mig.
Allting bara för att han älskar mig och längtar så mycket efter att få dela saker med mig.
Alltså, det finns en sådan enorm glädje som man kan ha i Gud som inte går att mäta med något annat. Han är verkligen den enda som kan ge en en bestående glädje, en som håller när omständigheter krashar. För det handlar ju inte om yttre grejer, vad som händer runtomkring, utan det handlar om att känna Honom.
Jag vill verkligen känna honom! Och han vill känna mig. Han längtar efter mig. Fy va najs.

Så säger Herren: den vise ska inte berömma sig av sin vishet,
den starke inte av sin styrka, och den rike inte av sin rikedom.
Den som vill berömma sig, han ska berömma sig av att han har
insikt och känner mig: Att jag är Herren, som verkar med nåd,
rätt och rättfärdighet på jorden. Ty däri har jag min glädje, säger Herren.

Jeremia 9:23-24


Imorgon ska jag och Ellen bygga en drake. Det är bra att man har en vän att bygga en drake med! Det borde alla ha.



Kommentarer
Postat av: lena

Gillar detta inlägg starkt, så enormt bra de du skriver! det saker som jag funderat och reflekterat grymt mycket över nu de senaste veckorna.

Det är som att man behöver bli förnyad om och om igen,

Den där längtan.

Kärleken och glädjen som ersätter allt.

Du är Fin du!

Postat av: Anonym

Ja, visst är det bra?! Du är så fin Lena! Tänk att vi får uppleva det som ingen borde få missa. Att hela vårt liv handlar om det.

Hoppas du har en fin dag idag! :)

2010-11-10 @ 09:44:07
Postat av: Anonym

/Jossan

2010-11-10 @ 09:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback