Ljus som släcks och tänds igen

På ett vis tycker jag inte om att jag är så nostalgisk. På senare tid har det känts aningen överskattat. På samma gång kan jag inte förneka hur jag grips av det där som funnits. Som en gång har varit precis som den här dagen. Jag kan tycka att människor är så okänsliga ibland, de kan tala om saker som att de är vad som helst. Och så kan de glömma saker. Viktiga saker. Men det är då jag förstår att det inte finns några autentiska upplevelser med dem som jag har samlat i mitt huvud och att det enda jag kan göra är att ta vara på dom på bästa sätt.

Ibland kommer jag kika i dina ögon och veta vad vi var för länge sen, vad vi var som vi inte är längre. Det är inget att sörja tror jag, för fast jag inte ser det i dina ögon så vet jag det. Och det är väl vad jag har. Det finns inte så mycket mer att begära.

Ibland befinner man sig som mitt i ett märkligt strömavbrott. Där ljusen släcks och när de tänds igen är allting annorlunda. Det är samma rum, samma väggar och golv. Men allting är annorlunda. Och det bara måste vara så...



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag har också en tendens att vara nostalgisk. Ibland roligt att blicka tillbaks och minnas, men ibland jobbigt, eftersom, man börjar längta dit. Ibland skulle det vara roligt att förflytta sig tillbaks i tiden till olika gamla minnen, bara för en dag. Kanske man ändå skulle inse då att det är förgånget och man inte vill uppleva det om igen. Denna dag är morgondagens nostalgi, så ta vara på den och lev fullt ut. :)

2010-03-02 @ 09:54:49
Postat av: Matilda

Fin bild by the way! verkligen. :) Kunde vara pärmsidan för en film eller nåt :P

2010-03-02 @ 09:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback