Om du frågar så svarar jag september

September har varit över nu i tre dagar utan att jag har vetat om det. Jag är inte precis hon som alltid vet vilket datum det är, mera tvärtom. Men för ungefär ett år sedan var jag faktist hon som alltid hade klocka, något jag tyckte kändes riktigt trevligt, mest kanske för att det var så olikt mig. Men hon är jag inte längre.

Något händer. Det är en rörelse inuti mig. Och det är just sånt här jag tycker det är svårt att skriva om. Orden blir godtyckliga och fåniga. Men jag måste säga att det är så bra.

"Efterlyst: Jesus Kristus, alias Messias, Guds Son, Konungarnas Konung, Furstarnas Furste, Fridens Herre osv
Välkänd ledare för en undergroud och befrielserörelse.
Anklagad för följande brott:
- Utövande av läkaryrket, matutdelning utan legitimation, övergrepp mot affärsmän i templet
- Umgänge med kända kriminella, radikala och omstörtande element, prostituerade, samt folk från gatan
- Uppger sig ha rätt att göra människor till Guds barn
Signalement: typisk hippie - långt hår, skägg, fotsid dräkt, sandaler.
Vistas gärna i slumkvarter, har en del rika vänner, gömmer sig ofta i öknen.
Obs! Denne man är ytterst farlig. Hans tändande förkunnelse är särskilt farlig för ungdomar som inte lärt sig att igorera honom. Han förändrar människor och påstår sig frigöra dem.
Varning: Han är fortfarande på fri fot."

ur boken "Jesus-rörelsen"



Soundtrack för september.

Kommentarer
Postat av: josso

dendä låten e no sjukt bra.

2009-10-08 @ 22:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback