I don't knoo-o-ow!

Jag har haft en Jakobstadsdag, med vietnamesmat o allt. Och till och med en tvättäkta vietnames också som jag mötte så plötsligt på biblioteket. Där var du som om du alltid varit där. Guidad tur och munspel i blå soffa. Senare på kvällen var det skivrealase (är alltid osäker hur det stavas) och Netter Päse sjöng i bakgrunden så att allting blev sant, och verkligt. Det var fint. Nu har jag Jonnas skiva också. Men det här var igår.

Idag var det the wild and crazy kuni-race, och jag har legat fastbunden i skogen parallellt med att vara en skånsk maffiaboss som pratar i en glasburk. Sen cyklade jag hem med min bror. Han sa att livet förändras väldigt mycket för honom nuförtiden. T.ex att han nu tycker om mommocyklar, och så har han fått nya intressen. Tolv år.

Och I don´t knoo-o-ow! Kan inte beskriva känslan. Men det är så jag blir galen och måste gapa och svänga med armarna och huvudet när han sjunger. Och i huvudet flyger saker omkring och det gör ingenting för dom shejkar också. Ja, jag tror nog vi är bäst på att shejka. Av alla i hela världen. Utan platta skor och utan moderna höga kjolar. Bara så där som det är, när det är på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback