Grace that repairs visions and dreams

Jag lade mig ner på kyrkbänken. Jag satte min sjal och min kofta under huvudet och tittade upp i det vackert målade taket.
Jag blundade inte. I bakgrunden sjöng en rysk kör, de målade mönster med sina toner och lät mina tankar bli något annat än de skulle vara i sig själv. De var en del av ett sammanhang. Ändå var jag alldeles ensam. Jag fick vara det. Där i min ensamhet kunde jag märka ögon som värmer, och händer som ruskar om mig försiktigt. Ingen tickande klocka fanns det. Inga måttband och inga tomma vägvisande leenden. Utan bara de där ögonen och händerna och jag.

Where would I be if not for your grace
carrying me in every season
where would I be
If not for your grace
You came to my resque and I want to thank you for your
grace that restores grace that redeems grace that releases me to worship
grace that repairs visions and dreams
grace thar releases miracles



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback