Hej regnet, jag tycker om dig fast nån gifter sig imorgon.

Åker hem i bil med smattrande regn mot rutorna. Sjunger finska barnsånger med fel ord och har mycket bra att tänka på.

Jag kom just hem ifrån Ung Utterö. Vi är några stycken som är ansvariga för att ha ungdomssamlingar på Utterö fredagar och det har varit så bra så bra. Tänk att få träffa ungdomar och berätta för dom om Jesus. Ikväll hade vi Utterö's got talent, de delades in i grupper och alla grupper fick varsin talang som de skulle visa upp. Det var bl.a buktal, stand-upkomik, acapellasång, servettvikning, cheerleading osv. Trolleri-gruppen vann! De sågade bl.a itu Pontus och satte ihop han igen. Det var roligt. Andakterna har varit så intressanta att få vara med och leda och ta del av. Särskilt förra gången var det som att alla kom inför Gud ärligt på något sätt. Det är nog speciellt då det blir så. Det bästa.

Men det som är jobbigt är ju då man märker att en del helt enkelt inte längtar efter Gud. Det är så frustrerande. Dom missar så mycket. Och på samma gång är väl inte det deras fel heller. Men oh vad jag vill få vara med och få se människor möta och lära känna Jesus. På riktigt.


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja.

Postat av: lukke

hehe... tror inte min dans skulle uppskattas lika mycket på ett bröllop:D dansade nog vals sen på ett annat bröllop så de räddade sej

2009-07-28 @ 22:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback