Jag såg en bra film, gick på teater och försovde mig

Knasdag. Nu är det dags att gå och sova. Sedan vakna. Jag hoppas på en finfin dag imorgon. Jag ber att den ska få bli betydelsefull. Inte en titta ner i marken dag. Man kan bestämma sig lite, men nog är det annat än det som bestämmer ens dag också.

Idag for jag med Mimmi på teater. Den hette "Under regnbågen". Den var intressant. Jag trivs med att gå på teater. Känns lagom kulturellt och sofistikerat.

Imorse då jag vaknade alldeles för sent tog jag upp en bok jag slutat läsa och bläddrade fram till bokmärket som var en komihåg lapp jag hade glömt. Jag blev förundrad över hur noga och koncentrerat jag läste. Det måste vara en bra bok.
Vår kultur ser friheten som vägen till det sanna livet. Frihet från absoluta sanningar, traditioner, begränsningar, moral... Den gränslösa friheten ska göra oss sanna och hjälpa oss till ett autentiskt liv. För Jesus är perspektivet det omvända: Friheten kan aldrig göra oss sanna - det är sanningen som ska göra oss fria

Ur "Kristen på goda grunder" av Stefan Gustavsson

                  

Ur "Once"

Frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback