"Ja vad ska det bli av mig"



/ Laleh

Såg det här programmet i julas och jag minns att det blev något vikigt. Hon sa före att låten handlar om vad som är på riktigt och vad som bara är påhittat. Jag tycker hon är rolig att titta på. Och man förstår nog att hon menar mycket.

Just nu sitter jag i skolan efter att ha spelat med mina gitarrelever. Jag lämnar alltid kvar en stund. Det är en skön tystnad inuti den här byggnaden. Idag var min filosofi bok fylld av bra saker som jag fick läsa. Jag gick runt i huset och läste högt för mig själv. Jag hade hört om en flicka som gjorde så. Det gick jättebra att läsa idag, fick mycket att tänka på. Märkte att man kan förstå i princip vad som helst bara man tar sig tid. Tänk vilken känsla. Nu ska jag sparka hemåt. Det är ganska kallt. men jag har ju pappas snygga radio hörselskydd med mig. Dom värmer mina öron och så kan jag höra på finska gubbar som pratar om teatteri. Eller lyssna på U2s nya singel ännu en gång som jag inte tycker är speciellt bra. Men kanske jag inte fattar bara. Men det gör inget. Jag trivs. Och allting bara fortsätter och jag vill förändra saker och då måste man ju helt enkelt bara göra det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback