Jag är glad idag, säger jag till mattan i hallen

Jag har skrattat för mig själv hela dagen. Och det har varit kul. Ändå ifrån magen känns den, gladheten. Plötsligt infinner den sig bara, som en vän som står på trappan med en kappsäck fylld av roliga saker att tänka på. Och det påverkar allting, allting blir annorlunda.

Jag pratar jättemycket för mig själv har jag märkt. Är det normalt? Jag undrar faktist helt seriöst. Hur gör alla andra? Jag minns att ett tag pratade jag aldrig för mig själv, men sen så provade jag och nu är det en vana! I like it. Och så kan man prata med blommor och skedar och pianotangenter. Kanske man blir lite gälin av att vara hemma dagarna i ända. Kom hem ifrån cellen för en stund sen, det var härligt. Att få ta del av andras saker och berättelser. Tarinoita, skulle finska gubben på radion säga. Edit berättade om hennes skumma grannar med skåpbilar och konstiga maskiner och det bor en massa folk där t.ex en tant med rött hår och en shäfer som springer på Edits gård ibland. Wohoo, tänkte jag
Kunis baksida liksom. När Edit var liten låg hon och Sebastian i diken och spinkade på dom. Och jag skrattade och diskade.


Kommentarer
Postat av: elin

ja pratar me mej själv. ofta. men mest då ja sitter på vessa. de finns som inget annat att göra..

2009-02-19 @ 20:33:50
Postat av: Julia

åå vilken härlig bild!! :D

Postat av: jossan

tack :)

Det sku jag faktist int ha trott Elin. Coolt. (Men int så coolt som att vi ska på underoath!!! hihi)

2009-02-20 @ 11:44:19
Postat av: Lukke

att spinkka va no nånting av det mest spännande när man va liten:) Vi spinkkade på "raivoga tanten"(arga tanten) o rejjo o rafa.. rejjo o rafa e bröder o vi trodde alltid dom va fulla för dom prata finska...

2009-02-21 @ 10:43:49
URL: http://lukke.wordpress.com
Postat av: D

Fortsätt skriva Jossan, det är så roligt att läsa din blogg! :)

2009-02-21 @ 20:49:05
Postat av: jossan

haha!

2009-02-23 @ 07:40:42
Postat av: jossan

och tack, va kul att du tycker de.

2009-02-23 @ 07:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback