Du vad fel vi tog, du vad rätt vi tog

Tomas Andersson Wij krachlandade ner i mitt rum. Han har varit borta nu ett tag. Men igår var han där igen. Och han berättade till mig om höga berget. Vad han fattade många saker som jag inte har insett att man kan fatta. Som jag inte har förstått att det finns möjliga svar på. Han gav sina svar. Dom var inga essäer. Dom var en liten pojke som vejde för brunnlock på gatan med en alldeles för stor ryggsäck på ryggen, och han klättrade upp i trädet, som sträckte sina grenar upp mot himlen.

Höga berget
Hur vi formas till slut
Gudagnistan flammar till
och dör ut
Någon sa våra namn
och vi vände oss om
Du vad fel vi tog
Du vad rätt vi tog



Kommentarer
Postat av: språkpolisen

Konjunktionsfel



"För" och inte "till"



"han berättade FÖR mig om höga berget"



fortsätt skriva!

2009-02-09 @ 14:47:30
Postat av: dan

taw i våra hjärtan (Y)

2009-02-11 @ 18:30:34
Postat av: josefine

fast han berättade inte för mig, han berättade till mig. Det är skillnad. Oavsett om det är korrekt eller inte. Så tänker jag när jag skriver.

2009-02-12 @ 11:59:34
Postat av: Språkpoltsaren

Du e bäst

2009-02-24 @ 09:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback