Tänk att du älskar en liten människa

Tänk att du älskar en liten människa som jag
tänk att du älskar en liten människa

Raderna brukar eka i mitt huvud. Först kan de betyda "blablabla ja det där har man ju hört förut" och sedan kan dom överträda den gräns som går emellan, och börja betyda det de faktist betyder.

Jag kom hem ifrån Sverige resan igår. Helt unik resa! Massor med märkligt fina människomöten. Sådana som kittlar i mitt hjärta och får mig att vilja skratta och gråta. Så verkliga.

En liten flicka gick omkring i stadsparken i Uppsala och sjöng sånger hon själv hittade på.
- Vad fint du sjunger, sa jag
- Min mormor är död, sa hon

Jag skulle ha velat krama henne hårt. Men jag tänkte att en del föräldrar kan bli oroliga av främlingar som kramar deras barn. Istället sa jag något om himlen. Innan hennes pappa ropade Nora vi ska köpa glass nu frågade hon mig om jag varit i Pelle Svanslös hus. Det hade hon.

Anna har ett stetoskop som är karibiskt blått! Vi lyssnade på våra hjärtan. Efter Pianisten på en så sprakande kanal så att man blev nostalgisk, kan man prata om saker man aldrig skulle prata om klockan två på dagen.

Det är fränt när det exploderar, ska jag säga dig


 Studentklänningglädje


Göteborg


Pannkakskyrkan.. bäst!




Uppsala

Kommentarer
Postat av: Lukke

Tack för att ja fick komma med på en otroligt fin resa:) det kittlar i magen fortfarande^^

Skatteeeeeen!!

2009-04-29 @ 00:37:07
Postat av: jossan

Hihi, Ja SKATTEEN!

2009-04-29 @ 09:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback