I'm a mess but I'll say yes if you just dress in white

Idag blir jag lycklig, nästan sommarlycklig, av Nick Drake som sjunger till Hazey Jane. Hans röst är så mjuk, men ändå inte tunn. Och hans engelska engelska känns som sanning för mig. Fast inte banbrytande sån, utan enkel och lätt.
När jag satt och läste hans låttexter tog jag fram en svensk-engelsk ordbok för att söka upp vissa ord som jag inte förstod. Då kom jag att tänka på lyckan jag brukar känna när man söker ett ord och märker att det står överst i kanten på sidan. Jag vet inte varför men det gör mig alltid glad, och lättad. Det man letade efter fanns där, tydligt. Så är det verkligen inte i alla situationer under kategorin letande.

Det är egentligen sent nu. Men jag har inga tider att passa. Och låt mig vara fri nu bara, tack. Tack!

Nick Drake tog väl inte självmord? Om han gjorde det så säg inte till mig. För mig är han lycklig.



Nick Drake - Hazey Jane II

Kommentarer
Postat av: Lukke

Tror no han va lycklig när han skrev den här:) min favorit e no Place to be av Nick Drake men sen igen ha ja inte hört så många andra...

2009-04-08 @ 08:51:04
Postat av: Maria S

Å Jossan, du skriver så bra. Jag har inte läst din blogg på jättelänge så nu läste jag massor, och då tänkte jag det, att du verkligen skriver fint. :)

2009-04-08 @ 12:13:17
Postat av: Jossan

JO jag tror nog de o. :) Men tänk att du ha hört honom! Vad glad jag blir. Fast han e väl nog nån slags legend så de e kanske int så konstigt. Jag måst hör på den.



Tack Maria. Det var fint. :)

2009-04-08 @ 13:18:56
Postat av: Matilda

Å ja! Nick Drake. Jag blev nyligen tipsad om honom, och musiken hans är nog något att lyssna på alltså! Tack för denhär låten Jossan :D

Postat av: Jossan

Nämen jasså. :) Han e nog pop nu altså. Fast det fick han aldrig veta. Tror jag. Ja visst är den!

2009-04-08 @ 22:38:12
Postat av: Språkpolisen (överste konstapel)

begick självmord*



[man begår självmord]



2009-04-15 @ 17:33:53
URL: http://språkpolisen.orka.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback