I mina egna fotspår

Det har blivit många långa promenader på senare tid. Jag brukar inte tycka om att ta mig så långsamt fram, men nu har det känts mycket behövligt. Det är ju faktist det mest naturliga viset att komma någonstans och därifrån. Jag har lyssnat på musik, och på Momo eller kampen om tiden, och funderat på saker som jag vill skriva. Jag har också tänkt på människor. Jag stiger på isbelagda vattenpottar för att få höra det ljuvliga krasande ljudet av is som går sönder under mina skor. Med stegen i mina egna fotspår på väg åt motsatt håll går jag hemåt.

"If I could not hold a pen
 I would write of you on my heart instead"


Kommentarer
Postat av: Lukke

Bilden ser helt ut som om den sku va tagen med en gammal kamera. Snyggt!

2009-04-03 @ 09:43:29
Postat av: Matilda

Jaa, det kan hända att man ser på det man själv gör på helt annat sätt än vad andra gör. Kanske är det så man fungerar.



Vattenpottar! Vad länge sen jag hörde det ordet.

Det är ju nästan synonymt med barndomslycka! :D

Postat av: Anonym

har du ingen hund?

2009-04-05 @ 13:38:34
Postat av: Jossan

Nee-e. Har du?

2009-04-06 @ 17:34:09
Postat av: Anonym

jooo, fem långhåriga taxar. Jag tänkt bara, för jag tyckt lite synd om dej när du måst gå ensam på promenad

2009-04-07 @ 20:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback