Inte i ord eller fraser

Idag fattade jag saker. Massa bibelord föll på plats. Och då jag och faffa satt och kollade på tv så tänkte jag stänga av men så tänkte jag att jag kan ju kolla varifrån det är gudstjänst idag. Och så det första jag hör när jag svänger till kanalen är "Många har hört talas om Moder Teresa, men få har hört talas om Shane Claibourne." Han var gästtalare på konferensen! Jag gapade. Det var ett otroligt bra program. ( http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37591
kultur och nöje - gudstjänst- översta)

Det var från och med det som alla de där bibelorden föll på plats. 1 joh 3:18 Älskade barn låt oss börja älska, inte i ord eller fraser, utan i handling och sanning
Då kan vad som helst hända! När vi börjar älska ärligt. Då kan man inte låta bli att ge uttryck för det. Man blir galen av kärlek. Vår värld behöver dårar. Människor som ger allt för att göra gott.
 

Kommentarer
Postat av: lukke

hej bloggkompis:) den där sången i början va lite rolig:D

2008-09-21 @ 22:53:56
Postat av: lukke

arma va bra!!! :D:D

"Om kyrkan förlorar en generation av unga är det inte för att vi inte underhöll dem utan för att vi inte vågade utmana dem."

2008-09-21 @ 23:18:18
Postat av: Matilda

hej Jossan! :P



längesen jag läste din blogg kom jag på, men när jag läser den fastnar jag. Du e så bra, unik å skriver på ett poetiskt sätt som får mig att vilja läsa mer.



Sköt om dig! du e värdefull!

Postat av: jossan

jo de där och mycket annat han sa var så klockrent. fast ändå har jag inte riktigt tänkt på det förut.



tack Matilda! Ta hand om dig du också! Det var jättefint skrivet.

2008-09-25 @ 15:55:40
Postat av: Lukke

kan inte vänta på att mamma läser din 27 kommentar.. hon kommer bli jätteglad^^

2008-09-25 @ 16:36:41
URL: http://lukke.wordpress.com
Postat av: jossan

haha :)

2008-09-27 @ 10:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback