saker som kan hända på en onsdag

Idag har jag saknat. Jag saknar gymnasiet fastän jag är där. Det känns faktist inte alls roligt att jag ska sluta, och läsperiod? Vad blir det för en tid egentligen? Jag vill ju vara i skolan. Kanske det låter konstigt. Funderar på att sätta in kurser då också, men det blir ju ändå inte samma sak. Egentligen handlar det väl bara om att jag har problem med att gå vidare ifrån ett system jag vant mig vid. Sedan när det gått över kommer jag väl vara glad. Och jag kommer göra viktigare saker, saker som kommer betyda mycket mer för mig än den här tiden gjorde, men ändå. Jag cyklade till och från skolan idag. När jag kommit fram sa jag till Malin att jag sett två röda döda rävar! Hon hade bara sett gråa hon. Hm hon kan vara är färgblind. Inte helt omöjligt. Men hon ser nog röda vinbär åtminstone.

Vi hade en andakt och en tyst minut för offren och de anhöriga från skolmassakern i Kauhajoki. Det kändes speciellt att få sitta där på golvet tillsammans med alla under tystnad. Det var väldigt fint och jag tror människor brydde sig.

Hemma äter jag surskorpor och läser Bamse med Benjamin. Jag skulle vilja skriva. Men det går inte riktigt. Jag upplever att min inspiration är ganska skör och att jag är dålig på att ta hand om den. Den blir liksom stulen om det går för länge. Jag kan bli så inspirerad av små saker, jag får liksom en inre idé om den där saken som känns väldigt betydelsefull och sånt skulle jag vilja få nedskrivet. Någon gång har det nog gått.
Jag är mycket nöjd med min skriftliga del av engelska för övrigt. Om det nu betyder något. inte vet jag.

Idag tyckte jag om sån där technobas som bondar har på då dom kör runt torget, jag kände mig nästan som en! yeah. Bara att jag inte hade någon lippis. Jag träffade två utanför sale. Ena var en lillebror. Då kändes inte min cykelhjälm så cool som den brukar.


Kommentarer
Postat av: lukke

teknobas kan vara fint det också... i rimliga mängder:P

2008-09-24 @ 22:04:57
Postat av: Ogre

De sku va intressant att si världen ur ditt perspektiv en dag..

2008-09-25 @ 13:42:10
Postat av: josan

de sku no va intressant att se en dag ur ditt perspektiv också.. verkligen

2008-09-25 @ 15:35:23
Postat av: Ogre

De e bara ti att byta då :)

2008-09-25 @ 16:17:03
Postat av: Anonym

E je redit me Böndren!

2008-09-25 @ 17:48:07
Postat av: Anonym

Böndren e he fiinast foltsche som lever; man bruukar joolin å lever där gryynen växer opp! He e vakert ti plöj djuup fåårona i passlit fokto joolmån, ti spriid ut dynjon. Å tå e komber mot mittn av somarin, he e så itt man rikti fatar

2008-09-26 @ 16:11:39
Postat av: jossan

hah. preach it.

2008-09-27 @ 10:56:18
Postat av: Ogre

Finast? :P fint vet ja nu int.. nödvändigt ja. fint? säkerligen inte.



Men int e de någå, sen bara.

Cheferna i ledet.

Taakse poistu.

2008-09-27 @ 11:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback