Jag är en astronaut

Saker som en vän som flög till Tyskland, en bror som sätter sina ben i min famn och drömmer om guitar hero och en godhjärtad liten syster som lånar böcker ifrån bokbussen och som aldrig skulle vilja göra någon något ont.

- Min sten, tänkte jag

Men vad betyder det för mig? Allting handlar om hur det är på riktigt. Inte hur det ser ut, inte bilden, utan hjärtat och blodet och insidan och alla de där sakerna man talar om att äkta skönhet kommer ifrån. Men jag gör ofta saker till vad de inte är, och det kan vara roligt, det kan vara konst, och ibland kanske det kan vara sant. imagination. Och kanske det som andra tänker är fel. Kanske det kan vara så. Kanske jag är den enda i hela världen som förstår.
För det känns sannare än blottad verklighet. Som liksom mera verkar vara någon slags blindhet än ett svar.

- Vem vet? inte du, tänkte jag sedan


Kommentarer
Postat av: Matilda

Du e så bra jossan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback