Idag har jag städat med Damien Rice

Igår kväll låg jag i min säng i mörkret och talade högt för mig själv. Jag berättade om ett möte. Min historia. Men också någon annas. Jag märkte att jag kände mig tacksam. Det ska jag göra oftare, berätta om mitt liv och mina möten med människor åt mig själv. För det har faktist varit verkligt, och det betyder något.

Jag vill leva i eftertanke, tänker jag ofta
Jag kan vara så impulsiv och intensiv ibland att jag glömmer att jag vill tänka också
Och att jag vill äta röda vinbär långsamt. och att jag vill lära känna människor ordentligt. För dom är verkliga. Och dom betyder något.



Damien Rice - 9 crimes
Då jag städade tänkte jag på speciella människor som dricker te

Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom
Rom 12:2

Kommentarer
Postat av: mikaela

Jag och min klass efterlyser personer mellan 15 och 19 år som skulle vilja delta i ett diskussionsprogram. Mediaklassen ska göra ett program om ungdomar och sex, relationer, grupptryck, alkohol, tobak, droger, och vi söker gäster som har lätt för att prata framför kameran, och gärna också intressanta åsikter att dela med sig av. Programmet spelas in fredagen 10 oktober i Medicity i Vasa. Casting för intresserade hålls nästa veckas tisdag, den 23.9 mellan klockan 12 och 16, vid Vasa Yrkesinstitut. Programmet kommer förhoppningsvis att säljas till YLE, men detta är bara ett kanske. Hör gärna av dig om du är intresserad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback