Jag såg en bild

I lördags var jag ute i Vasa och fotograferade. Första gången på länge som en fotografivandring har känts genuin och behövlig. Jag såg bilder. Och jag tog dom.



Jag tyckte om människorna som tillhörde dem. Tyckte om att de gjorde något. Han märkte inte mig, han tittade mot sin vägg. Gjorde det han skulle göra. En annan kvinna stod nedanför och tittade upp mot honom. Som om hon väntade på att han skulle slänga ner sitt hår. Efter en stund gick hon därifrån.



Högre, tänkte jag. Och så försökte kvinnan med rött hår hjälpa mannen som inte fick upp låset på sin cykel. De fick inte upp det.



Balansera. Och kanske jag tänkte att det är ingen skillnad vem ni tror att jag är, det som är skillnad är vem jag är.

Kommentarer
Postat av: Ogre

=)

2008-10-07 @ 17:36:59
Postat av: joanna

Hej Jussi! Fina bilder du har tagit. Jag tycker om den med väggen, jag tycker att den gjorde nåt. Men jag tycker att väggen är vacker som den är, man vill städa och måla den när man ser den för man ser potentialen liksom, och det är vackert med lyftmaskinen och mannen men jag vill inte att dendär väggen ska bli en nymålad felfri vägg för då skulle den inte vara intressant eller inspirerande längre. Tror jag. Jo. Kanske att vi ska ses och prata med varann nångång snart? Jag äter Bonbon Kaateissäkki gotta de är skarpa, tycker du om såna, Jossan? En gång var vi hos Jonas och såg number 23 och satt i mörkret alla så tysta, det var skönt. Kram!

Postat av: jossan

Hej Jolbi! Väggar kan finnas till för olika saker, men bäst är det nog om de inspirerar en. En vägg är så stabil. Jag tycker jättemycket om såna!(skarpa bonbon) Och sen gjorde vi solhälsningen och du hade så långt flätat hår, minns du?

2008-10-09 @ 20:00:48
Postat av: jossan

Jo vi borde träffas! Förresten. :) Jag vill titta på ert hus.

2008-10-09 @ 20:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback