Denna dag ett liv och jag förstår inte riktigt vad det betyder men jag hör Hanna Söderlunds röst i huvet när jag skriver det här

Jag har påsklov snart. Imorgon. Det känns skönt. Skolan har varit lite tråkig på sistone, men geografi kurs två e så bra. aldrig förr ha jag längta till geografitimmarna. Jag ha äntligen förstått det här med att lära sig saker. Det är så otroligt intressant. Allmänbildning. Allmän bildning. En grund för att förstå saker i framtiden. Förr ville jag bara lära mig en massa lösryckta saker, ni vet olika siffror på olika saker vad som helst knölsvanar eller arbetslöshet, jag ville bara veta någonting. men det är ju kanske inte så hållbart. På något sätt kommer jag att tänka på Hanna Södelund hela tiden nu då jag skriver. Vi pratade en gång om vad vi visste. Hon visste något om brandmän och om en massa filmer jag aldrig såg. Nu vet jag att det i nuläget finns ca 150 000 barnsoldater. Jag längtar efter en sång..en ny shivering green den tiden är förbi

Kommentarer
Postat av: hanna söderlund

värst vad du kallar mej vid namn. jag visste inte så mycket då men nu vet jag mera. det är melkers röst du borde höra och inte min ,men tänk så fel det kan gå

2008-03-20 @ 11:14:24
Postat av: mia e

Tänk vad tiden går och vad människor vandrar in och ut i ens liv. Nu vandrar jag in hos dig igen och säger hej. Och vill du veta mer om barnsoldater kan du läsa min klasskompis slutarbete: www.tologymnasium.edu.hel.fi -> slutarbeten -> carina
kram mia

2008-03-27 @ 20:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback