this won't be the last song the last song I'll sing for you



Idag har jag åkt buss. Och då jag åkte buss löste jag korsord. Det var svårt. Annat ord för också två bokstäver? Jag har åkt lite fram och tillbaka idag, glömt lite saker, men kommit fram till rätt platser sist och slutligen. Jag har hört ganska mycket på musik. Jag kan höra på viva la vida hur mycket som helst. Hoppas den inte söndras. Igår cyklade jag Andrea Anneli och Linn från röda korsets loppis hem till Andrea för att laga mat till Andreas familj. Det var roligt. Amos var en söt en. Som vanligt. Vi lekte gladiatorerna och fick träffa smalormsavförings experten Morgan som bor under Andreas studsmatta. Han var fin. Vi gjorde parkour och breakdance och sick sack sockerlock. Sedan spelade vi lite the scientist och for what it's worth och Anneli var ungefär en proffspianist. Jag blev inspirerad, så där så man måste gå och lyssna några gånger på
all i fear
När jag gick över Helsingfors gator föll den sången bara över mig, och de där orden betydde så mycket. Sedan gick jag till gina tricot och köpte leggings och det kan kännas så där som att ingenting hade hänt. Jag kände massa saker den där dagen i Helsingfors, jag kände sorg och glädje. Och det kändes på riktigt. Gatan, mannen som satt vid tågstation hela dagen och pratade för sig själv, de modernt klädda tonåringarna... Ändå kanske jag inte kunde göra så myckert mera än att bjuda på pätkis och fråga kuinka sinä voit.




Kommentarer
Postat av: Irre

bra skrivat på vbl! :)

Postat av: Josefine

tack!

2008-06-30 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback