Jag lyssnar på Eva Cassidy och läser nästan världens bästa bok

Onej. Vilken känsla. Från Eva till final countdown. Inte så jättebehagligt. Nu får det vara tyst istället. Eller inte så tyst, för Benjamin lyssnar på sin mp3 och sjunger jättehårt med. Hillsong kids, han verkar kunna alla texter. Hah vad fint han sjunger.
Jag har varit hemma idag. Solat med Ellie, cyklat runt lite i kuni, bakat kladdkaka, tittat på Ally Mcbeal, jag lärde mig ett bra finska uttryck mistä on kyse? Det kan översättas med vad är det frågan om för er som inte visste det. Fast det visste ni nog. Jag vet nästan ingen som är sämre på finska än jag. Men mest har jag läst tror jag, en otroligt bra bok. Den heter Förbönens makt och är skriven någongång på sjuttiotalet av en dansk som heter  Alfred Lorezen.

Låt oss aldrig tänka att om vi inte kan göra något annat, så kan vi i varje fall be. Tänker vi så ger vi bönens betydelse underordnad plats. Sanningen är den att vi inte kan göra något som utövar ett starkare inflytande på vårt land och andra länder än att just be.

Föreställ dig att du håller på att gräva en kanal när du ber. En kanal från Guds tron och till den människa eller det förhållande du ber för. sluta inte förrän kanalen är färdig och välsignelserna kan nå fram till de människor du ber för. När vet vi att vi är färdiga? När trosvissheten fyller vårt hjärta och vi kan börja tacka för svaret.

Jag vill se förändring.

Imorgon ska jag cykla in till stan och köpa Coldplays nya skiva, det känns roligt. Jag tror inte jag kommer bli besviken. Jag lyssnar nuförtiden mest på Amsterdam. Men igår på morgonen satt jag i min säng och lyssnade på fix you och fast jag hört den så många gånger så kan jag inte fförstå. Den är så otroligt bra. Tänk att en gång var den sången inte skriven, det känns så konstigt.

Nu ska jag diska och kanske lyssna på nå superduperhyvens musaaah
(jag skrev lite konstigt idag, fast det kanske ni inte märkte hejppa)

cykel plastkasse hejdå
mitt röda vrålåk




Kommentarer
Postat av: lukke

"När trosvissheten fyller vårt hjärta och vi kan börja tacka för svaret". Smart typ, känns som om ja e där med vissa grejjer av mitt liv medan andra är halvfärdiga kanaler.

Postat av: Joanna

Hej Jussi! Tack för de uppmuntrande orden. De gjorde mig glad. Jo, jag tror nog att det kan vara riktigt bra att jag int kom in ännu i år. Och jo, jag vill gärna umgås med dig och resa till Stockholm och äta bröd med vindruvor och skratta med dig när dopgravsdränkta mikrofoner fungerar felfritt och bomba dig med bazoka och cykla med dig och visa dej teckningar och... Igår var jag till sion men du var int där, hihi! Där fick jag se att du int e förutsägbar utan en enskild individ med eget sinne och egna beslut. Då kan du hitta på saker som jag aldrig ens ägnat en tanke åt, är inte de häftigt? Snart ska jag nog träffa dig iallafall fast du int är i sion när jag tror att du ska va där. Vill du veta en hemlis? Ibland går jag in i makuuni och står och tittar på filmerna och bestämmer vilken jag ska se den kvällen, och sen går jag ut tomhänt. För jag har inget att se film på. Men det är en mysig känsla att låtsas att man har en leffailta framför sig när man egentligen bara ska måla och lyssna på bra musaah precis som du. Man är en i det coola gänget en stund. ;) Du skriver så fint vännen! Jag är glad att jag inte haft möjlighet att vara på datorn nu på ett tag för då fick ja läsa många inlägg av dig. :) Det är så skönt att läsa dina texter, du skriver så helt. Nu ska jag snart fara hem till mitt hus efter min tunga arbetsdag. Jag lär mig av dig också, du påverkar mig nog med din ofta så rena kärlek till människorna. Jag brukar tänka att det borde finnas fler som du. Kram!

2008-06-17 @ 17:15:37
URL: http://regndropp.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback