I mitt huvud idag

Jag har lite glömt bort mitt mål om att vara riktigt ärlig. och äkta. Det är ofta svårt. Men jag ska ta tillbaka det.
Tänk det kan jag välja att göra. Det är bra. Vi har så många bra val att göra. Jag känner ofta att jag misslyckas men det är egentligen oundvikligt då det finns så många olika, och åtminstone utifrån sett, bra alternativ. Ibland blir det lite icke picke pö och så får man hoppas att det inte kan vara helt fel. Ofta när jag ska gå och duscha så associerar jag vårt duschdraperi till en replik en flicka sa i en bil en gång. Jag vet inte varför jag minns det så bra egentligen. Alltid när man väljer något så väljer man ju bort något annat.. eller vänta nu!? Jo. Jag tyckte det var fint att hon stannade upp och verkligen tänkte efter om det stämde, fast det  var så självklart, men ändå inte. Jag är inte speciellt rädd för val. Förut kunde jag vara det. Lite rädd är jag för alla val jag inte gör. Som jag vet att jag kommer ångra då jag upptäcker hur viktiga de är. Ungefär det sa jag till Sandra idag då hon jag Elin och Fia just inhandlat chips och dipp och kindus. Sedan hoppade hon upp på min packare. Och jag tänkte den dagen den sorgen, och sedan tänkte jag att det var inte en normal tanke gång för mig. Vi for till Ella ganska impulsivt och tittade på polisskolan 5. Altså de va roligt att skratta. 80-tals musik och slå sig alldeles för hårt och konstigt för att det ska vara verkligt - humor. Jag upptäckte att nu har det gått som i en båge. När jag var liten skulle jag ha tyckt att det var jätteroligt men för bara några år sedan skulle jag nog verkligen inte tyckt det och nu var det roligt igen. Kanske jag går lite bakåt i utveckligen. Nu är klockan just den där tiden igen då jag alltid tänker att nu vill jag gå och sova men så går jag ändå inte.



Coldplay - death and all of his friends
Den har också varit i mitt huvud idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback