jordgubbar är gott och det måste inte vara så invecklat




Idag är det såntdär väder som det ska vara på sommaren. Jag kom plötsligt ihåg att det var ju så här det skulle kännas. Jag har varit hemma med Nicolina idag, kanske vi hittar på något mer ikväll, skulle kanske vilja spela fotboll. Igår ritade jag en skog. Jag tyckte den blev fin. Det var en skallig flicka som hade gått vilse i den. Men hon hittar nog hem. När Nicco kom hem från förlovningskalas och fotismatch gjorde vi kola och tittade på föräldrafällan. Sån nostalgi. Det var mysigt. Sen somnade jag. Bara så där. I'm getting old. Idag på morgonen for jag ut och sprang, hämtade posten, kände på luften, ökade farten, och så skällde Bobby åt mig, och jag kan fortfarande inte tycka att det är hemtrevligt eller så där. Jag tog inte med mp3:n och det kändes så skönt, det finns mycket musik man missar annars och den hörde jag idag. Mommo var här idag, moffa satt i bilen och lyssnade på sommartider. Sen kom fammo också, av henne fick vi saft. Tänk vad roligt att komma och ge saft hela tiden. Som en uppgift. Och så borde man ju nog också lära sig att sticka stickasockor. Lite senare plockade vi jordgubbar och det var somrigt. I köket lyssnade jag igenom viva la vida med nicolina och det var roligt att prata om den, och så tänkte Nicolina på hur häftigt det är att snart är de här låtarna lika bekanta som scientist och fix you, och kanske lika bra. Vi gjorde glassportioner åt oss och satt ute och Casper satte sig mitt emot mig och såg ut som en kines. Jag började skratta och gav honom lite grädde för jag tyckte nog att det var lite synd om honom.

I helgen har vi haft villahelg på vår villa. Det var jätteskönt. Vi tog det lugnt och bastade och simmade och skrattade och bad och sjöng och spelade pidron och capture the flag och konstig blindbock och så åt vi god grillmat och diskuterade massa intressant. Det var faktist givande. Länge sedan jag känt så där att det faktist är jätteintressant att prata men det kändes så nu. Och att sova var så skönt. Jag låg brevid Edit och pratade i sömnen och skrek "nej!" och började påta i hennes hår. Lyssnade på Sufjan Stevens och grät lite. Myggorna bet oss men det kändes somrigt. När vi kom hem for jag till Edit och vi fotograferade varandra i beiga klänningar. Sedan cyklade jag hem och klippte och klistrade tills Nicolina kom hem.

Jag får bara njuta. behöver inte tänka så mycket.


Kommentarer
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Heej Jossan! Börjar bli länge sen vi sågs nu..:/ Hoppas vi träffas ngt snart! Läste just din "tummen på pulsen" i vbl, va bra å roligt d va å läsa om sömn! Så träffande på nå vis :) Ja skrattade för mig själv då du skrev om att man kan räkna upp Europas sjöar, d stycket va så roligt, ja allt du skrev va faktiskt skojigt å läsa! Bilden på glass me jordgubbar å banan, ååh va d ser gott ut! Förstår att ni njöt! Far ti St:holm ja me Johnny imoron, ska bli så kuul, fara på gröna lund å skansen å sånt å strosa på stan å äta italiensk glass i gamla stan, kan d bli bättre?! D ska nog bli så skönt å avkopplande att fara bort, har 11 dagar ledigt nu irad så :D Vakade nu natten som var å inatt blir d å sitta på bussen, hoppas d går å sova lite då :P Sköt om dig! Kraam!

2008-07-14 @ 21:50:03
Postat av: josssan

hej! Jaa altså det var en dag då jag tänkte på dig så kom jag på hur länge sedan det var sen vi sågs. Det bara blir så, men hoppas vi ses nu i sommar! Vad kul det låter :) Det är alltid trevligt med Stockholm. Det låter som att du har det bra! kram!

2008-07-16 @ 11:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback