När jag vaknar är jag ännu hos dig

Jag är så glad! Ni vet när man riktigt får till och med känna hur bra det är.
Igår natt vaknade jag flera gånger och tänkte bara på Jesus.

Psalm 63:6-8
Med jublande läppar lovsjunger min mun, när jag kommer ihåg dig på min bädd och tänker på dig under nattens timmar. Ty du är min hjälp, under dina vingars skugga jublar jag.

Jag fick sån där underbar känsla i magen och sedan somnade jag om. han är hos mig, och jag är fortfarande kvar.

Ps 139:17-18
Hur outgrundliga är inte för mig dina tankar, Gud, hur stor är inte deras mångfald! Skulle jag räkna dem är de fler än sandkornen. När jag vaknar är jag ännu hos dig.

Det är den sången jag ska skriva.

Jag har lite så där också försökt att lyssna mer på Gud än på människor, och det är nog något av det bästa jag valt att göra.

Nu känns saker så där andäktiga igen. Som när snön faller på en lägergård i Österhankmo. Sången i tystnaden. Livet som står helt still och ändå dansar värre än någon annanstans. jag tror jag nuddade en kant av livet.

image86

Kommentarer
Postat av: lottaregina

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback