Charlie Brown & den rödhåriga lilla tjejen

Nu kommer jag inte skriva om det som egentligen är viktigt. Det vågar jag nog inte. Eller det ska jag helt enkelt inte.

Jag tänker skriva att jag tittade på snobben idag. mest för att jag mindes att en flicka med lockigt hår hade sagt att det var hennes favoritprogram. Idag var Karl kär. I den rödhåriga lilla tjejen. Det snurrade i hans huvud. Och fröken gapade, och klockan tickade, och ingen tyckte han var något särskilt. Men på slutet så får han en lapp, där står det så här :

I like you Charlie Brown!
the little redhaired girl


Det tyckte jag var fint. Snobben är bra. Karls röst är den finaste i hela världen.
Nuförtiden så har jag behov av att göra saker som inte är så invecklade. Enkla fina saker. Läsa barnens bibeln. Läsa att Gud älskade Rakel och att Gud älskar mig. Klippa ut en bild och limma fast den. Spela en sång med bara två ackord. Tänka en klar tanke. Nu ska jag hämta mjölk ur kylskåpet. En katt sitter i stolen. Gå tillbaka för att komma vidare, ja kanske det är det jag håller på med.

Loney, Dear - shivering green

image79

Kommentarer
Postat av: Ogre

Hah :)

2008-01-20 @ 22:00:04
Postat av: Lukke

Snobben e bra... men ja förstår inte värför han finns på alla pojk långkalsonger..

Postat av: sandra

...och på behåar å småppare

2008-01-25 @ 15:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback