Ensam hemmakväll

Tiden kan flyga lite när man syr symaskin. Flow, kände jag.
Man glömmer allt och tänker på något.
- Det är irrelevant, skulle han säga och det skulle jag tycka var jätteroligt.
Jag har många människor att tänka på just nu, Men ikväll har tankarna bara flygit, och en del scenarion spelades upp i mitt huvud. Jag minns dem inte mera. När jag skulle diska så tänkte jag lyssna på en predikan på samma gång och helt random kom en predikan av Matthew Barnett upp. Värt att nämna kunde vara att jag gått omkring och tänkt på
dreamcenter hela dagen och han är pastor där. Dreamcenter är känt för sitt arbete ute på gatorna med hemlösa. Det är ett ställe jag gärna skulle åka som volontär till. Nå en rolig sak han berättade var att när han var yngre brukade han predika för träden i skogen (han övade eftersom han hade stamningsproblem) och en dag när han hade varit där ganska ofta och han bjöd fram till förbön så kom en man springande och böjde knä framför honom och sa" Jag vet att inbjudan var menad till träden men kanske den kan gälla mig också!?" Mannen var vaktmästare och han hade lyssnta på Matthew varje dag utan att Matthew vetat det. Det var kanske inte predikans huvudpoint det där med att predika för träden men den var jättebra. "Ditt liv har ett tema" hette den och finns på livets ords hemsida.

Konstens natt igår var uppskattat. Musikmusik och människor. En syster och en bror som fick det att skratta i min mage, för jag tyckte så mycket om dom. De var så fina att titta på och mina ord kom på riktigt. För dom fick göra det. Glädje. Och många människor som jag kunde se och tänka så där som hon sa att man kunde, att man ser på dom och älskar dom. Sen kan man vara en författare också och lägga märke till saker man annars inte skulle lägga märke till.

jo. gonatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback