att måla kärlek

Ganska länge har jag upplevt det som något väldigt viktigt i mitt liv att göra konkreta & kreativa saker för andra människor. Men det har inte alltid varit så lätt att få idéerna genomförda, de blir oftast inte mer än det; idéer. Men efter att ha tröttnat på det här bestämde sig jag och några andra för att organisera drömmarna och idéerna, och låta dem och genomförandet av dem bli en större och en mer naturlig del av våra liv. Det här är grunden till måla kärlek. Måla kärlek är att göra skillnad, att sätta spår genom kreativa projekt. De kan se ut hur som helst. Vårt första projekt hette t-paitan och gick ut på att hänga upp t-paitor med uppmuntrande text på männiksors bykstreck. Vårt andra projekt (som genomfördes igår) gick ut på att måla under en bro. Att måla över fula ord med något fint. Vi ringde till Kaj Mattson som är ansvarig för riksåttan och frågade honom om vi fick måla under bron, och det fick vi. Vi målade hela dagen. Vi lyssnade på världens bästa shuffle och fick smörgåsar av mamma som hon hade bakat. Det var en fin dag i kunis undervärld.







Kommentarer
Postat av: hanna

yes! jag vill vara med!

Postat av: jossan

yepp, det tycker jag du ska, vasaflickan som du numera må heta!

2008-08-11 @ 10:09:07
Postat av: Lukke

fint blev de:)

2008-08-11 @ 19:35:43
Postat av: a-k p.

så det var ni som hade gjort domdär fina tröjorna som hängde här å där på konstens natt? jättefint blev det under bron också! åh vad underbart kreativt o kärleksfullt!

2008-08-11 @ 21:31:52
Postat av: Jakob

Jättebra! fortsätt med sånthär!

2008-08-14 @ 11:07:24
Postat av: Keisa

Ojj vad fint det blev!!! =) måst si det nästa ggr ja e upp!!! och ni tog ideèn med tröjjorna x)

2008-08-15 @ 13:40:22
Postat av: ida karlsson

alltså dethär va d bästa ja sett på länge!! hur härlit som helst! jättefint blev det. nästan så att man borde ta sej en åktur ut till kuni bara för att se d själv :) fortsätt i samma stil!!

2008-08-18 @ 12:45:28
URL: http://irtskukka.wordpress.com
Postat av: Julia

Wow alltså! :) måla kärlek...fantastiskt!! :)

2008-08-22 @ 12:58:54
Postat av: Inger

Ja men waow!!!!! Det där ska jag klättra ner och titta på nästa gång jag e i kuni. Bara jag inte glömmer bort det!

2008-09-12 @ 22:24:40
Postat av: jossan

jo det var också vi, t-paitorna på konstens natt. Jag tänkte svara, fast det här är hur läge sen som helst. Ursäkta :)

2009-03-28 @ 10:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback