En dag i stan med spår av vår på kylskåpet och i magen

Idag var det altså vår. Det skrev jag några dikter om på Nicolinas & Julias kylskåp. Jag har inte gjort så mycket.. Läst på matteprov. Ätit pepparkaksglass, lyssnat på Stefan Salmonsson och skrattat åt honom. Evelina var också i lägenheten och hon var ganska gammal, 18 år. Hon fick också lite glass. Hon berättade att hon aldrig har lekt med dockor. Det var ganska häftigt. Jag lekte verkligen med dockor. Sedan kom mamma och vi gick ut och gå och fotograferade. Det var skönt, fast det blåste ganska kallt.

Händer en del saker nu
mitt hopp är hos Jesus
Han är den enda som ger den riktiga friheten. och jag tänkte
ingen alkohol, ingen pojkvän, ingen musik, ingenting kan ge det där som på riktigt gör en människa fri, förutom Jesus. Han har gjort mig fri, jag känner det på insidan. En del tycker att alla kristna är ju mycket mera bundna än alla andra, de får ju inte göra något, de har bara en massa regler som de fanatiskt följer. Kanske det är så här för vissa kristna, kanske en del bara upplever att de måste göra en massa saker och följa en massa saker, men då har de missat det som Jesus gjorde för oss, när han dog för oss gjorde han oss fria! men till den här friheten hör att man kan inte göra vad som helst och leva hur som helst, för det tar dig bort ifrån Gud, och detta innebär på samma gång att du tas bort ifrån friheten eftersom den finns hos honom. Du kanske tror att du blir mer fri om du börjar göra mer det som du själv känner för att göra, men på något underligt sätt så fungerar det helt enkelt inte så. man blir bara mer bunden av det. friheten finns i att leva nära Gud. Han är friheten.



En sång jag hörde mycket på förr som jag kom att tänka på. Kutless - Grace and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback