stardust, lady, jag fick låna en penna

Den fastnade bra på min hand. Svart tusch. Fast han på filmen berättade om cancer. Så tänker jag inte efter.
Cancer är så mycket mera än cancer, det har blivit ett så vanligt uttryck, men det innebär ju faktist smärta, tänk att det kan ta så länge att inse saker. Som när jag gick hem idag, och så kommer en lurvig svart poppis howling pelle springande, det var nog första gången jag blivit glad att se honom. På riktigt. Kändes så trevligt att någon ville gå med mig, sen att jag för honom antagligen kopplas ihop med mat struntade jag i. Det kändes som att han var en vän. Sen kom Casper också springande, och jag blev ännu mera fascinerad, två levande varelser, och vilket liv de här. Poppis med sina flickvänner, och Casper en stackars ensam kastratsångare. Så enkelt, mat, sömn, njutning. Jo jag ville nästan vara en katt, för det är faktist ibland lite väl knepigt att leva. men det är värt det. Det tror jag nog faktist. Idag blev vändningen från mina dyster dagar, det var skönt att finnas idag, jag orkade, fast jag lite tänkte somna när jag lutade mitt huvud och hörde på Britts Lustmördare av Björn Ranelid..
På hennes gravsten skall det stå nån strof från en dikt "höst" fin påstod hon. handlar om döden.
och så kom jag hem också... mamma hade ont i ryggen, och när jag brett en smörgås till henne så kände jag ont i ryggen på precis samma ställe som henne, mamma hade en teori om när jag gav smörgåsen till henne så gav hon en del av sin smärta till mig. ganska vackert.
Och äntligen fick jag räknat alla dessa mattetal, blev så förvånad över det där ambitiösa som dök upp i mig, jag blev som i trans och bara fortsatte och fortsatte, matematik är någ inget jag egentligen tycker om, men nog kan det vara intressant ibland, inte är jag så duktig heller, det där logiska är ganska avlägset, men ändå, ibland
Igår var jag & Lan jättekonstiga, vi bara satt på ett batteri och sökte lyckan, men vi vägrade röra på oss, inte så stora förutsättningar att lyckas, jaa här sitter vi och njuter av livet haha.
nåja tisdagar brukar vara fina, kanske för att tisdag är finaste namnet men kanske ändå inte bara därför. Torsdag betyder olycka ve och fasa, då stråken aldrig far åt rätt håll, men sen är nog fiollektionerna ganska roliga.

Och så var det en Fia som undrade
Och så var det ingen som svarade


Kommentarer
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Hej Jossan! Vilken skrivartalang du har, man blir helt tagen å vill bara läsa mer..! Härliga funderingar du har! Vi tänker nog lite lika om allt möjligt tror jag som t.ex. allt de som omger oss.. hmm, intressant! Du borde ju skriva en bok om allt och lite till :)

2007-03-07 @ 22:12:36
Postat av: Anonym

hej emelie!tack, Tänk att du också läser det här, vad intressant:)

2007-03-08 @ 14:24:32
Postat av: jossan

hej emelie! tack. tänk att du också läser det här.. :) mm alla mänskor borde nog skriva en bok tror jag, för alla tänker ju så olika, men kanske du och jag tänker liknande, vi är ju trots allt släkt:)

2007-03-08 @ 14:27:31
Postat av: Linus Stråhlman

Hej! Vet inte om du kommer ihåg mig..men vi träffades på MVV. Du har en häftigt blogg!!
..och du blir här med utmanad! =)
Kolla linustankar.blogspot.com vad det betyder! =)

2007-03-08 @ 19:15:37
Postat av: Anso

Du har blivit utmanad! Kolla min blogg för vidare anvisningar :)

Postat av: jossan

hej Linus, nog minns jag dej, jo jag mins tilochmed hur du sir ut :) och så diskade du med Mia,det minns jag också. haha, roligt? jag skall genast gå och skåda.

2007-03-11 @ 10:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback