Benen i kors

jo för jag lyssnar på Lisa Ekdahl idag och du är det skönaste jag vet
men det skönaste jag hört var nog från olyckssyster

image40



viljan att förstå varandra är kanske det närmaste vi kan komma

Altså en onsdag, altså en såndär intressant dag, jo men den gick så fort, och Benjamin gick alldeles fort och jag sa att dagen var halv, den är så ofta det, jag hoppas jag får den kompletterad imorgon. Torsdag. Fiollektion. Saker att minnas. Saker att studera. tal att räkna. men varför just jag? det finns ju tjugofyraåttanio människor i min matteklass, kan inte dom? Nej jag har min uppgift. Där på andra raden. halvblind.
Men manparfym framför mig och en linjal i penalen som en flicka i rullstol gav mig.
Annars så finns det nog massor emd bra hardcore band, och så sa väl Jonathan i dag med nåt av dessa i bakgrunden att man borde nog ha det roligare i livet. liksom leva mera.
För sen kommer vi bara inte finnas, trodde han.
tänk att jag tror på himlen
och tänk att elin också gör det.
Och sen i bussen så tror vi det tillsammans.
så packade vi kläderna som ska till karelen Litauen idag och det var så häftigt att se på dom, dessa plagg som en gång varit på framsidan av modetidningar var nu gamla jeansjackor och alldeles för höga byxor. mrn det spelar ju verkligen ingen roll. Det som spelar roll är ju att de också kan fortsätta användas, ta en ny plats.
Började nog tänka på det där idag, som Ally Mcbeal sa igår, att n är en man dör föds en annan som kan carry on
Det finns en tid för allt. Nu är det vår. Vår tid i livet. Vår lånetid. En ny tid, och i den gamla tiden finns det alltid någon som tar din plats, och det märks väl knappt, så där uppifrån sätt. samma färgade hår samma halvmålbrottsröst samma jacka ...men annan själ. Men det är som det ska, det växer det dör. det där är en sång. och jag hör Lars Winnerbäcks röst, men jag skulle nog hellre höra Guds röst

this is the air I breathe
gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback