and ain't that the way that the wind blows you home

sandaler cykel jesus

Jag är ingen vintermänniska.
Jag har inte byggt en snögubbe.
Jag har inte rullat i snön.
(inte för att jag inte vill, jag verkar inte kunna)
Men jag har läst en bok.
En årtidslös bok
och så har jag hört på salvation is here och än en gång blivit glad när jag diskat.
Mia hade nog rätt. Faktist.
Men hur mår du då? det kan du ju fundera på
Min mamma somnade till Amelie, det gjorde jag också, men idag ska jag se färdigt den. Vilken vacker film. Det känns som att nån snokat inuti mig, så nära känns det. Röd -grön tio jordgubbar på tio fingrar.
Det är ingen slump, det är säkert.
Jag tror inte på slump, inte på tur, men vad tror du på då? frågade en pojke
Jag tror på Gud.
så är det bara, jag tror på kärlek, sanning, gränslöshet
men inte med någon slags torr mustage och mörk kostym. och ni gjorde mig lite ledsen, för ni talade någonting ni inte varkade veta något om. Jag kan inte bli liberal, neutral, usch det tänker jag inte.
Ibland blir allt så plast runt en.
Jag glänser med mitt skal. Jag ser att du också gör det.  Och kanske ingen annan märker, men då blir det ju bara ännu värre
Man kan aldrig vara perfekt perfekt, men åtminstone äkta


allting slutar i 1 kor 13. tack
Vilka fina människor, jaa så är det nog bara. Syster och bror, det är så starka band.
och ute på gatorna går folk, de ser nog inte efter vilken sten som möter deras sula, eller vilken färg R-kiosken gubben som är ute på rökpaus har på sin tröja, men jag vill börja se. Er.
För ni är alla så fina.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja och åter ja

2007-02-11 @ 11:06:39
Postat av: anso

vilka fantastiska ord! speciellt slutet! de e no grymt viktigt att se personer - enskilda personer med personligheter liv och drömmar... vi borde gå å hälsa på gubben i antikvariatet i vasa. han har skägg. han var jättesnäll. tänk, vad har han för livshistoria? tänk vad vi skulle få höra om vi frågade.ja. det var mina tankar.

Postat av: jossan

jaa! yes anso, jag va faktist på väg ti antikvariatet nån dag, fast mer för böckernas skull, men vi borde nog lära känna honom. Tänk om vi sku intervjua honom till korsets budskap haha, de sku nog va bra för han e säkert en jättefin gubbe. (jag skämtar inte, ska vi?)

2007-02-11 @ 20:54:23
Postat av: anso

dom kanske inte vill ha me honom där ifall han int e kristen? fast ja sku vila intervjua honom!! men ti vilken tidning? tror du att dom vill ha med honom i KB? men vi sku måst gå dit å tala me honom iallafall å köpa böcker. senast ja va där köpt ja typ 3 :)

2007-02-12 @ 11:47:41
URL: http://anso.wordpress.com
Postat av: jossan

jo va bra, du gjord säkert han glad! klart dom vill ha med honom, annars gör vi en egen tidning, int kan man ju bara bry sig i dom andra kristna heller? men jag förstår vad du menar.. hm

2007-02-12 @ 20:30:13
Postat av: anso

ja förstår oxå va du menar. men vuxna kan vara lite... skumma. hehe :) (jag menar de som bestämmer va som ska va me i tidningen). men vet du tänk om vi sku gör en egen tidning å typ intervja en massa osynliga personer dit, å en massa osynliga personer får skriva där, int bara stefan wallin. de sku nog bli den bästa tidningen för nog e de ju trist att bara läsa om de som alla vet vikka dom e. ska vi gör de jossan? :)

2007-02-13 @ 13:42:33
URL: http://anso.wordpress.com
Postat av: jossan menar jag

låt mig tänka.. JA!

2007-02-23 @ 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback