Gonatt så mycket

imorgon börjar skolan.
punkt punkt punkt

under dessa sista dagar har jag
cyklat till Koskö
cyklat från Koskö
varför då?

för där bor en fantastiskt ultracool sandra backman
som inte tycker att rött o lila matchar
vem sa något om matchning?
vissa har fotbollsmatcher att gå till
Vissa har båtar att bygga
andra har bloggar att skriva på

när jag cyklade från Koskö med min musik i öronen så började det just förbi Kvevlax att störtregna
det var så skönt!
jag skrattade
jag övervägde att fara förbi kuni och istället till vassorkrossen för att simma lite med kläderna på men något fick mej att cykla hem
kanske ekande ord om urinvägsinfektion

men sommrar.
jag älskar sommaren! jag bara gör det. fast alla ni andra också gör det. så måste jag bara skriva det.

jag lillebror o lillasyster gick ut på hallonjakt. Vi hittade en groda. Den var förstelnad.
Jag tänkte på high school filmer där de alltid dissekrerar grodor. Sen hittade vi hallon.

solen. tänk att den har skinit. skint? skenat?
jag har nog blivit lite mera Josefine än förrut.
jag kan se på saker på ett annat sätt.
men det är en historia som är för lång för min skönhetssömn


Kommentarer
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Hej du Jossan! Ja tänk att solen har skinit!? Alltså heter d så? D låter så roligt när man börjar tänka på saken :D Men joo nog heter de "solen har skinit" även fast d låter lite mysko.. :P Du ska ha en bra "första" skoldag idag, själv ska ja snart ti frissan..! Sköt om dig!

2007-08-14 @ 09:32:16
Postat av: hans

ibland undrar jag också varför inte jag också cyklar till koskö. mor sa att för henne tog det fem timmar att cykla till vasa, och jag kan ju inte vara sämre, så är det bara. men, sandra den fanatiska får komma hit istället precis som josefine den fantastiska. NU SMÖRAR JAG.

Postat av: Josefin

Du skriver så fint!
Och du lever så i nuet! Det är en så bra egenskap och gåva.
Guds rika välsignelser

2007-08-14 @ 16:51:56
Postat av: en anonym

Haha, jag såg dej på tv för nån dag sen! I fst. Du såg mest ner i golvet, när du inte själv pratade. Men kul i alla fall :)

2007-08-17 @ 14:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback