så har Nicolina klippt av mitt hår

Sigur Rós - vaka (the name of Orri's daughter)

Jag har blivit flickan i paige
det var jätteroligt att duscha i morse, det fanns ju som inget att duscha, eller ja
Nå min lillebror har börjat lyssna på musik, ah jag blev salig och ville låna alla mina skivor till honom men han ville nog inte lika gärna , han tycker mest om the ark och andreas johnson och lite kent
Men mest om den där uh I uh a-a tjingtjang wålåwålå bingbäng ni vet
Och jag mindes hur jag och Anne hade suttit och skrattat åt den, i mitt nittiotal, på det där stället dåu dåu då dåudåudåudåu , och en sak var roligt, det var ännu roligt, jag skrattar ännu, kändes skönt att allt inte har förändrats.
Men kanske var det mest bara just därför jag skrattade.
En låt som vi skrattade ännu mera åt det var Thomas Di levas - miraklet,  fast nuförtiden är ju den bra, samma låt, ny tid. Fast då kändes det nog synd att jag inte kunde tycka att den var så där fånig och att han sjöng sådär fult
Idag är det skärtorsdag. Sista måltiden. Fia trodde att det hette skärtorsdag för att Jesus skar brödet..
men det var väl nog så att han bröt det, så förblev mysteriet olöst.
Här är min kropp, ät. Här är mitt blod, drick.

Jesaja 53

Kommentarer
Postat av: anneli

hääjj:P vi måst no träffas nån da :) men nu e ja jetätröt å ska fara å sova. De e skönt me påsklov men sommar love blir skönare .

2007-04-05 @ 22:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback