en tom timme

Jag borde åka till stan och köpa en pärm. "hej jag ska till stan och köpa en pärm!" nej jag måste hitta nån annan orsak.
det var faktist idag som jag skulle ha velat mata fåglar. Jag har till och med tagit med två bröd.
fast dom tänkte jag nog äta själv först när jag tänkte att jag skulle ta med dom. ruisleipä
nu passar uttrycket päläpälä, fast sånt säger inte jag, utan mera sofistikerade saker som panta rei , elos tidos dumdios och sånt. Joo och så är det en viss konst hela det här livet, vissa klarar det så galant,
såna tänker oftast inte efter så mycket. är jag dömande nu då
helt säkert
Sigur Rós ändrar på ganska mycket, bilder, texter, känslor och färger får en ny betydelse
ändå har jag ingen aning om vad han sjunger om, tonerna lever sitt eget liv
Andreas gröna kjol, en dator, en flicka längtar ut, och så längtar jag efter mod.

image42 och känslan av ett par otvättade fötter

Kommentarer
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Jag har funderat över vad som är verklighet? Vad är egentligen verkligt och vad är overkligt? Är det en verklighet för att jag upplever att det är verklighet för mig själv, eller är det verklighet för att "alla andra" anser det vara verkligt? Var drar man gränsen mellan vad som är verkligt och overkligt? Består verkligheten av materia? Vi kan ta på verkligheten, vi kan se den, vi kan uppleva den.. Är det då verklighet? Jag tror att verklighet är verklighet för att man personligen anser det verkligt, ingen kan döma vad som är verklighet för någon annan.. Vi lever alla i olika verkligheter. En filosofisk fråga jag själv funderat på.. Vad är verklighet? Skriv gärna om verklighet i din blogg, skulle vara intressant att läsa om, som tips ;)

2007-04-24 @ 19:09:14
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Cogito, ergo sum. ("Jag tänker, alltså finns jag") -Descartes

2007-04-24 @ 19:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback