Chill my mate

Idag har det funnits färger. Så där som skyn är. Och jag blir glad av att tänka på att jag cyklar eller att jag har mörkblåa skor. Cykelkorgar är bra! Egentligen har jag mycket tid att tänka nu, och det gör jag också. Men jag skulle vilja läsa mera böcker av kloka människor. Hm. Så var det med det då. Imorgon ska jag äntligen se Momo på Wasa teater. Jag saknar dom allihopa emellanåt. Till och med de grå herrarna. Igår pratade vi om framtiden och Malin sov i soffan. Framtiden finns inte,  sa någon. Det som finns är bara nu. Men prata om den kan man ju. Kan man prata om saker som inte finns? Finns den inte då. I någon form. Kanske inte sådan som man utgår ifrån att den/det är när man pratar förstås. Och om utgångspunkten är en overklig uppfattning så kanske det hela bara leder till overklighet. Nej nu är inte jag själv riktigt med ens. Men jag menar ändå något. Det gör jag oftast. Det är tråkigt att inte mena något. Så skulle jag aldrig kunna leva.

Idag har jag googlat på namn. Det var kul.


Kommentarer
Postat av: Lukke

att googla på sitteget namn kan vara depprimerande;) framtiden finns inte ännu.. fast om Gud vet allt om den så finns den väl egentligen i Hans huvve... ja vet inte

2009-05-08 @ 16:56:23
Postat av: Jossan

ja det har ju du erfarit! vi har ju hört om ditt google-öde.. haha. Men de e okej. Om du kämpar kan du nog leva ett normalt liv trots ditt trauma.



Hmm.

2009-05-11 @ 17:01:57
Postat av: Henri

Hej Josefine! Här är ju din blogg! Jag surfar på din blogg jag. Du skriver fint och bra saker. Som att du blir glad av att cykla. Jag blir också glad över det. Men min cykel har dåliga däck som hela tiden tappar luft. Mamma säger att de är "porösa". Mycket underligt. Jag kan med all säkerhet säga att jag någon gång i framtiden kommer köpa nya däck till min cykel, så den biten av min framtid existerar i allra högsta grad. Tror jag. Om framtiden inte finns så svävar den lilla skärvan av säkerhet omkring i ett tomrum. Det går ju också.



Hoppas att du har en fin sommar!

2009-06-23 @ 21:16:37
Postat av: jossan

Hej Henri! Det går ju faktist också. De va fint tänkt. Jag har en bra sommar. O jag läser böcker av kloka människor och det blir en trygghet, en stabilitet i tillvaron. De funkar. Deras ord kan bära en lite grann. ibland bara för att de är fina. Sånt tycker jag om. Fina ord. fast dom behöver ju inte vara sanna för det förstås o då tycker jag inte om dom. Då luras dom lite.

Hoppas du har en fin sommar också! jag undrar om du läser det här. De tog jättelänge innan jag såg din kommentar. men kanske det är spänannde så.

2009-07-14 @ 22:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback