Mitt i natten

Jag är vaken och har inte hunnit tänka färdigt eller någonting men vill ändå skriva. Jag kom hem ifrån vår måla kärlek cykling idag efter två nätter ute i det fria. Och dom här människorna. Vi fick piska mattor och så fick vi ha keikka, men mest fick vi lyssna. Erik blev nog the man. Han var 93 år gammal. Tänk de. Men han var så klippsk så det inte är klokt. Och rolig var han också. Han berättade att han varje dag vill göra en god gärning så han brukar skotta snö till alla om vintrarna, men ingen vet att det är han som gör det. (Utom dom som läser min blogg förstås nu då) Ibland vet han inte riktigt hur många barn han har och så säger han att "Den där tjejen som bor här brevid är bara 77 år". Hihi. Sedan finns kvinnan utan byxor med huset fullt av porslinsdockor som alla hade namn. Hon var vacker.

Efter trauma-natten i Voitby med den fina kvällen då vi hoppade på höbalar blev det en spöregnsnatt så då fick vi sova inne på en wc. De va lyx! Smör på bröd var är också en otrolig lyx märkte vi. Nå så där summa sumarum som kanske en historielärare med rynkad panna skulle säga så var det jättebra.

Viva La Vida hemma hos Enegrens, det var igår det. Matilda gör pianot levande.
 Vad mycket som händer hela tiden. Hur ska allting rymas?


Kommentarer
Postat av: Matilda

åh, jag blir så salig när jag läser din blogg.

älskar poesin i dina texter å poeten i mig vill komma fram. Tyvärr lyckas jag oftast inte ens nära så bra som dig. :P



Vacker konstnärlig bild! Du e så bra!

Postat av: jossan

Hej Matilda! Nå du e så bra du. :) Tack!

2009-08-08 @ 23:39:44
Postat av: Emma

Mysig bild =)!

2009-08-09 @ 00:17:02
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback