Jag har fått smutsiga fötter

Jag har fått smutsiga fötter. Ni vet så där som man bara får på sommaren, grönbruna, äckliga. Dom var det finaste jag sett på länge. Sommar ger mig alltid en sån spännande känsla i magen. Allting blir spännande. Människor, musik,böcker.. saker vaknar till liv. Jag också. En grön helg, glass i sandviken, jättemycket glass, vi rymde ut genom fönstret och gruset skar emot fötterna och nyckelpigorna dansade. Och vi spelade fotboll så gräset rykte. Gräs är något av det bästa som finns. Musse Pigg laget vann. Vi var bäst, bättre än Roxette. Bättre än milk and toast and honey.
Jag gick hem ifrån kvevlax den lördagen, lyssnade på Moonlight Sonata och R.E.M och jag kände hur bra allting är. När jag gått en bit ser jag en stor plasma TV inne i ett hus, jag stannar, de e ju Adam! Som står och bortsar tänderna!
Nästsista avsnittet av Eva&Adam, o vad jag blev glad. Där stod jag en stund och tittade, jag kan ju replikerna utantill så det gjorde inget att det inte fanns något ljud. Tididididi... helt makalöst. Nicolina kom med sin racerbil coh vi hann se tio minuter av slutet där hemma. Fast det var lite sorgligt.
På Fredagen var jag på nutidsdansföreställning i stadshuset, och det var otroligt bra. Där pratade vi om musik. Och jag tycker faktist om Leona Lewis - Bleeding love fast den ekar så där i huvudet.
Vi gick till sion och allt var bara så grönt.

image117 image119

image118

image120 image123

image124 image125

image122


Kommentarer
Postat av: Fia

Igår fick jag ocskå smutsiga fötter, först sprang jag runt barfota på gräsmattan och sen i huset, allt till mammas ära :D Härliga sommartankar du har!

Postat av: Emma

Drömde om dej i natt :)! Jag var nånstans, å plötsligt hörde jag dej som kom och pratade finska, tillsammans med Andrea! Ni hade helt och hållet slutat prata svenska med varandra, för på det sättet fick ni ju praktisera finskan tillsammans :). De du!

2008-05-14 @ 09:02:59
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder! :)

2008-05-14 @ 19:54:17
URL: http://ulu.blogg.se
Postat av: lottaregina

oj nutidsdansföreställning! hur var det? har tänkt att jag kanske ska börja på det i höst men vet inte riktit vad det är... :) såg det ut som nånting man skule vilja dansa?? :)
trevligt skrivet å trevliga bilder föresten :)

2008-05-17 @ 19:21:51
URL: http://lottaregina.wordpress.com
Postat av: Joanna

Va vackert! Tack för dina fina tankar, de var en sån dag som var så söt att man knappt tror att den verkligen funnits. Då är det roligt med Jussifin som skriver underbart och mjukt. Hoppas vi ses snart min kära vän!

2008-05-23 @ 16:00:04
URL: http://www.wordpress.regndropp.com
Postat av: lottaregina

låter bra om du också har tankar om nutidsdans till hösten! :)

2008-05-28 @ 20:40:59
URL: http://lottaregina.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback