Lite som en dröm

Klockan ringer 7.00. Andrea knackar på min axel. Jag känner mig pigg. Skrattar lite. Sen somnar vi igen.
Igår köpte jag en godispåse. Det var jättelänge sedan. Jag hade nästan glömt hur man skulle göra. På fredagen när jag och Fia åkte ifrån skolan in till stan så ser vi Joanna gå över gatan, och så åker vi förbi henne o då ler hon fast hon inte ser oss. Hon var så söt. Sedan när vi stigit av bussen så springer vi och emot hennes och bjuder hem oss själva till hennes stuga på fjärde våningen. Där får vi måla med riktiga färger. Joanna är en konstnär. Hon tycker om att måla gröna ögon. Hon hade skrivit textkompetens om Rödluvan och tagit Vargens parti. Hon är sympatisk. Vi åt vegan jogurt och tittade på hennes målningar. Jag tyckte mest om då hon målat Ida. Livslevande kom hon sedan emot mig då jag gick hem ifrån Joanna. Och hon log så äkta emot mig att jag började tro, på vad, jag vet inte, men jag började i alla fall tro.

Senare på kvällen fick jag hälsa på Linn. Vi hörde på Death cab for cutie och funderade på olika saker. Knepiga saker. Hennes hår är alltid jättefintrufsigt. Hennes Tiger Lou låg under sängen och det är nog bra musik skulle jag säga. Tack Linn för att jag får känna dig lite. Du är viktig för mig. Förlåt för alla läkerol jag snattade då jag var så hungrig (heh). Senare fick jag skjuts till Soulution i Petalax. Där var det jättehärlig stämning och alla var jätteduktiga. Alltid bäst med roadiningen efteråt då äter man smörgås och för varm jogurt och leker med pastorsbrn och med sig själv i en ek ande tunna. Det är nog jätteroligt att sjunga i en tunna. Det borde alla få göra en gång i veckan. Sedan åkte vi hem och i bilen lyssnade vi på Jonas dansbandsheavymetal och hade annars helt roligt.

Jag drömmer jättemycket då jag sover hos Nicolina. Nätterna blir långa. I natt så skulle jag gå till en psykolog. Inne i ett café hade han ett gult biktbås med flera dörrar. Han hade glasögon och vattenkammat hår. Han satt med ett litet block och antecknade. På något sätt så blev klockan aldrig min tid som var 20:11. Så jag gick aldrig in till honom. Istället gick jag upp i ett högt hus tillsammans med någon jag vet inte vem, på högsta våningen fanns et stort öppnat fönster. Jag gick närmare och tittade ut, där stod Nicolinas årskurs ifrån högstadiet och tog sitt gemensamma skolfoto. En liten flicka kom fram till mig och gick emot fönstret. hon hade brunt hår. Hon var som en liten vuxen på något sätt. Jag blev tvungen att hålla i henne hårt för att hon int skulle gå ut rakt igenom fönstret.

Kommentarer
Postat av: Lukke

Verkligen etr inlägg som kräver en kommentar. Har bara inte samma gåva som du att formulera mej. Jag hade också en bra den dagen.

2008-02-11 @ 11:58:08
Postat av: Julia

Måst bara säja att ja tycker så om att läsa de du skriver, även då du skriver om inget särskilt alls.
Du e dukti Jossan! :) *kramar om*

Postat av: Joanna

Den fredagen var en underbar dag. Tack att ni är så fina du å Fia-Lina! Ja, jag är tacksam för att jag fick träffa dig vid King´s också! Du är helt enkelt en snusmumrik-vän som man vet att finns där och som det är fantastiskt roligt och givande att träffa men som man inte träffar varje dag för du har din stig och jag min. :D Du är en solstråle på tallbarken i mitt liv. Ja, så är det. Fast idag snöar det mjuka förlåt över hela marken. Tänker du att snön är sån nångång, den jämnar ut de hårda kanterna och gör allt mjukt, skönt och rent. Så tänker jag nu.

2008-03-06 @ 07:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback