Mot Prag

Idag åker vi iväg på klassresa. Jag vaknade med en så skön känsla som jag saknat de senaste morgnarna. Jag låg vaken i min säng alldeles för tidigt med tanke på när jag gick o sova och lyssnade på Lars Winnerbäck - Jag är hos dig igen. Livet tar så konstiga svängar.. jag slutar aldrig förvånas. Ibland känns det som en allldeles för konstig film. Man saknar den där röda tråden, den återkommande dialogen. De är bara random. Men jag tror att när slutet kommer så kommer jag gråta och tänka nu förstår jag. Nu förstår jag.

I tisdags fyllde jag år. Det var en jätterolig dag. faktist. På morgonen fick jag först uppvaktning av mamma o pappa o co, och sen runt klockan åtta fick jag kladkaksbesök av Elin, Fia, Emelie och Malin. It made me glad. Haha senare i skolan, fick jag besök av riktiga fotisnörttin från Vasa IFK som höll föredrag om sitt lag på vår finska timme, jag fick en värvningsgåva, Jane Fonda workout video plus en fantastik skiva av John Still. Elektro Elektro. Efter skoldagen for vi till torget och åt glass.

Men idag då. ja. Det blir spännande. Jag ska läsa en bok om Moder Teresa.
Hejdå i nio dagar



Kommentarer
Postat av: lottaregina

grattis på födelsedan i efterskott! :)
måste höra på winnerbäck jag också. :) det är så vårigt.

Postat av: Evelina

Oijj, Grattis! :D Ja sku ju igentligen ha borda bjudi på glass-på-säng men kanske ett annat år! :P Hoppas ni får en trevli resa!

2008-04-29 @ 19:55:33
Postat av: Hanna

HEJ JOSSAN!! Vad glad jag blev när jag råkade hitta dej här!! hoppas du kommer ihåg mig! Om inte så kan du se på www.irc.fi/banna så minns du säkert :D du har en helt jättefin blogg som jag hittade imisstag. du är helt super på att skriva, du skriver om små saker och får dem så betydelsefulla :) tycker om att läsa det du skriver. Väntar på att höra hur du hade det i prag! sköt om dej

2008-05-03 @ 21:25:42
Postat av: Joanna

Laaars!! Jussi, jag har ätit upp all glass nu. All vaganost också, på skorpor, det var nästan himmelskt gott. Kanske det är det som är välkomstbuffén se´n i himlen. Ekologiska flerkornsskorpor och veganost. Tror du? Du kan sparka fotboll du, som Drea, men du kan hjula också! Gott nytt år!

2008-05-11 @ 20:13:15
URL: http://www.wordpress.regndropp.com
Postat av: jossan

oj nu tänkt jag att kanske jag ska svara på kommentarer, men det känns så konstigt att svara till flera på samma gång. men tack för alla grattisar. och hanna ja jag minns dig!så klart :D dina bilder va fina. Hoppas vi ses igen. Joanna jag tror faktist de. Du kan no hjula du också. nu ska jag dansa. (till carola! men säj int till nån)

2008-05-16 @ 19:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback