stanna två stunder

Jag har fått en skrivmaskin!
Ja mycket bättre än det här klickandet, istället hackhack, blir som musik. och så pling
och då det är ett utmärkt pling för när det plingar börjar man fundera vad man har för motiv med att skriva som och det man gör och så kanske man tänker igenom det ännu en gång till.
inte som här precis
klick klick
Så jag fyllde sexton år igår.
Sexton, har inte vant mig riktigt, men det var ju inte så speciellt ändå. Ännu en födelsedag.
Jag tog Bebbes stövlar på mig och sprang i skogen, andades in all den där gröna luften och tittade mig runt, lyssnade inte på fågelsång men den fanns antagligen också där. Fast inte i min stund
stunder är något jag har funderat på
när tar en stund slut?
är hela livet en enda stund men i olika färger
ibland vet man ju bara att stunden är över, eller så händer det något fysiskt som tar en ifrån den,
en bil iväg mot en ny stund, och vägen dit vad är det för slags stund egentligen. väntan
Det får inte sluta tvärt. Inte heller tona ut. hur ska det då vara

I förrgår fick jag oväntade gäster som hade med sig mandeltårtor och kuvert. Jag blev så glad.
Den stunden passade mina strumpyxor bättre än vanligt.

image38

Sedan cyklade jag tillbaka till min sten. Och mina kottar.
Och nu har vår granne fått post.


Kommentarer
Postat av: Anso

GRATTIS i efterskott!! :D

Postat av: Anonym

när tar en stund slut? när jag var liten sade jag såhär: en snart är fyra stunder, en stund är fyra straxar, en strax är fyra justar. så kommer jag åtminstone ihåg det. (kan hända att de var i annan ordning på den tiden) så, när fyra straxar har gått så vet du att stunden är över. allt enligt barnets tänkande. [vilket skulle bevisas]

2007-05-16 @ 15:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback